FUNDAȚIA UMANITARĂ PACEA



STATUTUL FUNDATIEI UMANITARE PACEA

Art.1.- Dispozitii generale

a) FUNDATIA UMANITARA "PACEA" se infiinteaza de catre un grup de oameni de cult si intelectuali, interesati in dezvoltarea relatiilor interumane, in sensul protejarii copiilor fara locuinta, abandonati sau orfani, pentru a le oferi posibilitatea de a fi primiti intr-un colectiv care sa se ocupe de educatia acestora, precum si in sensul ajutorarii familiilor aflate intr-o situatie economica grava, in particular a familiilor numeroase, fara ca membrii acestora sa fie internati in edificiile fundatiei.
b) Fundatia este o organizatie apolitica, neguvernamentala si nonprofit.
c) Fundatia "PACEA" este o institutie de sine statatoare si functioneaza pe langa Provincia Franciscana "Sf. Iosif" din Moldova.
Art.2.- Denumirea fundatiei
a) Fundatia are denumirea sociala de "PACEA.". Orice act ce va fi emis de catre aceasta fundatie va purta mentiunea expresa a acestui nume, precum si celelalte date cerute de lege.
b) Fundatia are personalitate juridica, fiind pe deplin autonoma din punct de vedere structural, functional si economic.
Art.3.- Sediul
Sediul fundatiei este in municipiul Roman, str. Teiului nr. 20, judetul Neamt.
Art.4.- Durata de functionare
Fundatia se constituie pe termen nelimitat.
Art.5.- Scopul fundatiei
Fundatia "PACEA" are ca scop general ajutorarea copiilor si a tuturor persoanelor aflate intr-o stare de abandonare totala si neavand posibilitatea unei educatii corespunzatoare, indiferent de religia careia ii apartin aceste persoane. Acest scop se va concretiza prin crearea cadrului organizatoric si juridic corespunzator in vederea acordarii ajutorului necesar, atat material cat si medical.
Art.6.- Domeniu de activitate
Fundatia "PACEA" are ca scop general ajutorarea copiilor si a tuturor persoanelor aflate intr-o stare de abandonare totala si neavand posibilitatea unei educatii corespunzatoare, indiferent de religia careia ii apartin aceste persoane. Acest scop se va concretiza prin crearea cadrului organizatoric si juridic corespunzator in vederea acordarii ajutorului necesar, atat material cat si medical:
a) Fundatia "PACEA" va actiona ca organizatie constituita pentru acordarea de sprijin celor interesati, in principal persoanelor defavorizate.
b) Grija fundatiei se va orienta catre populatie in ansamblu si va promova calitatea si continuitatea serviciilor specifice domeniului de activitate.
c) Domeniile de activitate ale fundatiei sunt:
- ridicarea unui complex de constructii, sub forma unui camin educativ;
- intrunirea in acest cadru a tuturor persoanelor interesate si a celor care necesita ajutor;
- realizarea unui program concret de ajutorare a tuturor celor in nevoie, care sa includa acte de caritate si organizarea unei activitati de binefacere in acelasi scop, implementarea de proiecte in acest sens;
- crearea unui corp de cadre specializate din punct de vedere medical si psiho-educativ, precum si consultanta in domeniul invatamant-educatie;
- utilizarea in scopurile propuse a tuturor ajutoarelor din strainatate, precum si a bunurilor ce vor intra in patrimoniul fundatiei (respectiv aparatura tehnica pentru ateliere, cabinete medicale, materiale birotica, de imprimare, mobilier, imbracaminte si incaltaminte, alimente, produse de uz igienic si sanitar, instrumente muzicale, mijloace de transport, etc.);
- organizarea de calatorii de studii si documentare, individuale sau de grup, in tara sau strainatate, pentru specializarea persoanelor, cu scop social.
d) Fundatia colaboreaza cu toate institutiile din tara si strainatate, organizatii, organisme, societati comerciale, interesate in activitatea fundatiei si in imbunatatirea activitatii specifice domeniului sau de activitate.
e) Fundatia se poate afilia cu organizatii similare din tara si din strainatate, care au preocupari in domeniul organizarii si furnizarii serviciilor de acelasi gen cu cele care formeaza obiectul sau de activitate.

MOTTO-UL FUNDATIEI PACEA
„Atunci va zice Imparatul celor de-a dreapta Lui: Veniti, binecuvantatii Tatalui Meu, mosteniti imparatia cea pregatita voua de la intemeierea lumii. Caci flamand am fost si Mi-ati dat sa mananc; insetat am fost si Mi-ati dat sa beau; strain am fost si M-ati primit; Gol am fost si M-ati imbracat; bolnav am fost si M-ati cercetat; in temnita am fost si ati venit la Mine. Atunci dreptii ii vor raspunde, zicand: Doamne, cand Te-am vazut flamand si Te-am hranit? Sau insetat si Ti-am dat sa bei? Sau cand Te-am vazut strain si Te-am primit, sau gol si Te-am imbracat? Sau cand Te-am vazut bolnav sau in temnita si am venit la Tine? Iar Imparatul, raspunzand, va zice catre ei: Adevarat zic voua, intrucat ati facut unuia dintr-acesti frati ai Mei, prea mici, Mie Mi-ati facut.” (Matei 25, 34-40)

PERSONAL

Presedinte: Pr. Emilian Antal
Manager proiecte: Pr. Lucian Bobârnac
Pedagog, responsabil scoala: Pr. Sergiu Antal
Adnibistrator: Fr. Stefan Loțcu
Secretara, Educatoare: Felicia Androo Gherghelas
Asistent social: Gabriela Giorgiuculesei
Asistent social (psiholog): Cristina Sescu
Medici: Dr. Bordeianu Mioara; As. Cecilia Borcila (Voluntar)
Stomatolog: Cristian Talmacel (Voluntar)
Expert contabil: Luca Tereza
Bucătar: Elena Grigoras
Ajutor Bucatar: Marinela Tatiana
Voluntar: Vasile Galeș (Voluntar)

Articole publicate pe blog